Viser innlegg med etiketten Dagen i dag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Dagen i dag. Vis alle innlegg

søndag 14. februar 2010

Morsdag, valentines og fastelaven.

I dag har vi 7 års forlovelsesdag, tenk det! I tillegg er det morsdag og fastelaven. Helga har jeg ært alene med Linnéa da BT har vært på guttetur. Det er virkelig når han er borte jeg ser hvor mye jeg savner han, og ikke minst hvor mye han bidrar for at dagene går i hop uten konstant kaos. All min respekt går til alle alenemødre og gressenker rundt i verdens land, det hadde jeg ikke taklet. Er nok en smule bortskjemt, spesiellt med å få sove frempå i helgene. BT er en morgenfugl, der er definitivt IKKE jeg...........gjeeeeeeeeeesp! Nå kommer han snart hjem, så da skal vi reise på hotellet og spise middag. I ettermiddag skal det bakes fastelavensboller med rørte bringebær og krem. Bilde kommer senere. Ha en nydelig dag alle sammen.

onsdag 10. februar 2010

Shantaram, en fin bok. Link til bokkilden.

Må bare få anbefale mine blogglesere denne boken. Den er bare herlig.



Barnehagen

I dag leverte jeg Linnéa i barnehagen klokken 8.00, det var tøft for mammahjertet. Det var en vikar og primærkontakten til Linnéa som forøvrig ikke er så populær i lillegull sine øyner. Nea lige isse XXXX, huff. Hun gråt helt krakilsk og ville bare være med mamma hjem. Etter levering kjente jeg det stakk litt ekstra, men ringte etter en stund og alt gikk bra. Bra og bra, hun sa det gikk greit, gråt litt innimellom. Jeg reiste for å hente henne i 14 tiden, hun så meg ikke så fikk observert henne litt. Virket som hun hadde det ok, men med en gang hun så meg var det hylgrining, he he. Litt morsomt, måtte demonstrere litt mammaen sin. Herlige disse små. Ellers så skrøt barnehagetanten av Linnéa, hun ar så flink til å prate, til tross for at hun ikke er 2 år enda. Det ar kjekt å høre. Ellers er hun veldig delaktig i sang under samlingene. Hun bokstavelig talt ELSKER musikk denne jenta vår. Herlig. Tror nok dette skal gå bra, litt herlig for meg å få litt tid til hus og studier.

søndag 7. februar 2010

2 års feiring i dag.


Synger litt for nevøen min Sebastian. Her kommer Ole Brumm, en liten bjørn i skogen, tra lalalalala bom-jeg heter Ole Brumm.............



Blåser ut lysene på kaka mamma har bakt. Dette var gøy! Blåse meir, blåse meir...

Oisann...........legeo! Så gøy.





Nå har vi feirt lillegull som blir 2 år neste fredag. Vi har hatt fullt hus og stormende jubel. Med 2 akrive 2 åringer, ble det en del lyd, så nå nyter mamman og pappan husfreden. Linnéa har fått masse fint, hello kitty duplo, duplo lego, utedress, penger, sølv, leketelefon, bord, stoler og mye annet fint. Hun var stålende fornøyd! Ekstra stas å blåse ut lysa på kaka, det måtte gjentas sånn ca 10 ganger før jubilanten var fornøyd=:) Legger ved endel bilder:

fredag 5. februar 2010

Lenge siden nå....



Det nærmer seg 1 år siden jeg sist skrev på bloggen her. Skammer meg faktisk. Mye har skjedd siden sommeren, jeg er nå i gang med jobb, barnehagestart for Linnéa og studier. Siste uken har jeg vært syk, influensa. Bjørn Tore har tatt seg av barnehagetilvenning, noe som har gått over all forventning. Det å ikke ha lillegull hjemme, selv om jeg har fri- er rart. Det er faktisk herlig, det er vel lov å si? Selv om det ikke er mye fri for min del, så får jeg ihvertfall jobbet med eksmen på dagtid og ikke bare etter leggetid. Fantastisk. I helga skal vi feire 2 års dag. Da skal jeg ta masse nye bilder og publisere her på bloggen min. Så følg med=:)




søndag 15. februar 2009

Fantastisk bursdagsfeiring

Tusen tusen takk alle sammen for en uforglemmelig feiring!
Ja nå har vi feirt Linnéa sin 1 års dag. I dag har vi hatt feiring sammen med besteforeldre, Onkel John, Stian, Morten, tante Anja og Sebastian. På lørdag var Kine og Jens Martin innom. Kjempekoselig. Så utrolig mange fine pakker:
  • Pekebok med glitter og farger
  • Liten tigerbamse
  • søtt hårbånd med sløyfe
  • Rosa elefantbamse
  • Fisher Price musikkbok
  • Stableleke fra fisher price
  • Bondegård med little people fra fisher price
  • gåbil (fly) med ole brumm og vennene hans
  • Stor rosa hest med kjerre som kan gå fremover, masse lyd.
  • Sølvbestikk
  • Supersøt kjole fra name it med matchende strømpebukse
  • Søt body og joggebukse i dyp lilla
  • Trevugge til dokke
  • Leketog med lyd
Bursdagen ble feiret med hjemmelaga smørbrød med roastbeef, reker, karbonader og laks. Til kaffien lagdejeg en marsipankake med aprikossyltetøy, banan, vaniljekrem og valnøtter. Lagde og en daimiskake, svissrull og mormor en fantastisk sjokoladekake. Alt i alt var feiringen 100% vellykket! Nå er vi helt skutt, det blir en tidlig kveld.

Masse bilder kommer senere.

torsdag 29. januar 2009

Siste 2 mnd


Hei.
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her på bloggen min. Mye har skjedd siste tiden. Før jul hadde vi influensa og omgangssyken, dette førte til at Lille Trille ikke ville ha mat på 2.5 uke. Vi var hos legen for å sjekke om hun hadde intoleranse for gluten/laktose og sjekka jernnivået. Vekta gikk noe ned, var derfor hs ble noe bekymret. Nå er alt i sin skjønneste orden, 2 nye tenner dukka opp i julen. Lille hamsteren min=:)

Ellers er aktivitetesnivået hennes endret seg, nå går det fremover på rumpa, står litt i krabbestilling og står ved bordet. Slipper seg litt når hun føler seg tøff nok.

torsdag 13. november 2008

Vært hos Voita treneren med lille trille

Ja i dag var vi tilbake hos Gaute. Er allerede gått 2 mnd siden forrige behandling. Det var jeg som kontaktet han, syns ting går relativt tregt med Lille Trille. Det virker som hun ikke gidder å prøve på å bevege seg, STA! Gaute kom frem til at hun var på ca 7 mnd stadiet, ligger de etter mer enn 3 mnd motorisk iverksetter de behandling. Så det var ikke bekymringsverdig at hun var så "treg". ( skal slås i bordet til helsesøster på mandag JA!). Gaute er jo min klippe når det gjelder Lille Trilles vilje, temperament og oppdragelse. Gaute er den eneste som kjenner Lille Trille nå, fastlegen vår døde brått og uventet og helsesøster flytta! Tragisk. Gaute mener fortsatt at hun har et enormt temperament, han syns det er bra, men krever at vi som foreldre og alle rundt henne er bestemte, ikke gir etter for vrælingen hennes. Lettere sagt enn gjort når en er trøtt, sliten og blir usikker om hun har vondt noen steder. Nå skal vi bare stålsette oss, stappe inn sov i ro og holde ut. Han såg jeg var sliten og hadde behov for noe avlastning. Han mente det beste var om vi kunne få hjelp til henne hjemme der hun er i vante omgivelser, så nå skal mormor stille opp med stål i bein og armer=) Ellers viste han endel øvelser vi skal gjør 2 ganger om dagen i 15 min. Til slutt sa han med bestemt tone: HUN SKAL IKKE SETTES OPP PÅ RUMPA!!! Han har filmet Lile Trille som skal brukes i undervisning av andre fysioterapeuter, hun er så spesiell så han sier med et smil. Ny avtale om 14 dager.

fredag 31. oktober 2008

Juleforberedelser




Gleder meg noe så innmari til jul i år! Har startet på julegavene, men det ender som regel som alltid. Det blir mest førjulsgaver til meg selv. Kjekt for meg, ikke fullt så kjekt for visakortet. Pengene forsvinner litt vel fort. I løpet av gårsdagen og dagen i dag har jeg shoppa:





  • Ny dress til lille trille


  • 3 ulike leker


  • 1 bitedings


  • 2 skåler og skje fra tommee tippie


  • ulltøy fra joha


  • farsdagsgave


  • ullvotter


  • 4 julegaver=:)


Ellers kjøpte vi nylig bilstol, supplement til kjøkkenet, trommesett fra mapex, 2 sykler. Hjelpe meg, er noen tusenlapper det ja. Ikke rart kontoen er skral om dagen. Jaja, har da fått oss masse fint. Bør nok begynne å bruke litt fornuft, jeg skal jo gå i ulønnet permisjon i 6 mnd. Også i disse finanskrisetider, tiden vil vise hvorhen dette går...........



tirsdag 28. oktober 2008

Høst

Må jo kommentere den fine jakken! Den har mammaen til mammas venninne, Henny strikket.















I dag har jeg og mamma vært på lekeplassen. Jeg storkoste meg i det flotte høstværet. Spesiellt godt likte jeg å huske, gråt masse når vi måtte gå. Sovnet som en stein etterpå. Dette var gøy! Nå skal mamma ut å kjøpe en skikkelig god parkdress til meg. Da kan jeg sitte å kose meg i sandkassen!

fredag 17. oktober 2008

I dag var vi i åpen barnehage for første gang. Vi gikk sammen med Mari og Jonas fra barselgruppen. Det var virkelig gøy. Lille Trille storkoste seg med sangsamling og lek. Eller lek og lek, best likte hun å pille Jonas på nesen og dra han i håret. Vesle Jonas er jo bare så rolig og smilende HELE tiden.Lille Trille er det mer lyd i, hun har et enormt temperament og kjeder seg egentlig ganske fort. Lik mammaen sin der. Uansett så gjentar vi det neste uke. Ellers har Lille Trille fått seg baby safe pose til å sove i, tydelig at det var litt uvant for henne, så spørs hvordan hun vil sove i natt. Har jo våkna 3 ganger til nå, er nødt å være tennene som er på vei. Eller seperasjonsangst. Må SE mamma, det hjelper ikke at pappa trøster alene. Litt slitsomt........stakkars lille pisen.

torsdag 16. oktober 2008

Virkelig stått på i dag...

Lille Trille og jeg reiste i dag morges på trening. Hun var i barnepark for første gang. Det gikk supert det. Jeg fikk sykla, svetta og forbrennet noen kalorier, deilig! Når vi kom hjem satte jeg i gang med å vaske vinduene utvendig.........jeg sier bare en ting, jisus for noen fete uforskammede eddekopper som bodde på vinduene mine. Som denne:

MEN nå er de døde, alle sammen. Ekle jævler.
Etter grundig vask, bakte jeg 2 brød. De ble kjempe mislykka. Datt helt i sammen og ble som mursteiner. Ble så sint at jeg satte en ny gjærdeig. Det ble kjempe gode horn, noen med vaniljekrem og noen med sjokolade. Jaja, det var de kaloriene, viktig å ikke gå i minus=) De ble ihvertfall godt motatt av pappa og bandmedlemmene hans.
Det jeg ikke liker er at formen begynner å skrante, halsen prikker og hodet er et tonn. Skal se jeg blir syk nå når helga kommer. Da klikker det for meg! Lørdag er vi invitert til noen venner på middag, gleder oss bare SÅ masse. Nei, nå er det kveld for mamma her, stuptrøtt. Natta.

tirsdag 14. oktober 2008

Nå er vi endelig blitt friske her i huset. 4. barnesykdommen har lille trille hatt. Skikkelig slitsomt for både henne og oss. Energien er tilbake for fullt og lille trille har oppdaget vokabularet sitt. Er ikke få desibel i hylene hun så begeistret ytrer.....Til vår fortvilelse, 8 mnd, hvordan skal dette ende? Ellers har pappa fått servert tunfiskpasta med hjemmebakt rugbrød. Var veldig godt og ikke minst sunt. Mamma i huset har gått inn for en sunnere livsstil, enn så lenge. Vært på trening nå i kveld, svetten rant og motivasjonen fikk seg en knekk når sykkelen viste jeg ikke hadde forbrunnet mer en en tredjedels sjokoladeplate! Skal jammen få sykle til jeg ser mannen med ljåen. Ja, ja.........